torsdag 3 februari 2011

Något stort på gång

Jag skriver och skriver på min metod-del, och den bara växer och växer. Det är helt klart en väldigt avancerad metod jag har använt mig av i mitt examensarbete... Måste ju bli strålande det här.

Allting som har med tävlande att göra går väldigt dåligt för mig just nu. Det måste vara ett tecken på att det är någonting stort på gång. Storvinst på travet på lördag? 10 rätt i Walterssons League på fredag? Personligt rekord på mitt minigolf-spelmobilen? Någonting är helt klart på gång.

Veckans låt är, helt oväntat, Somewhere In Brooklyn av Bruno Mars.

"little miss perfect sitting at the train stop
red nike high tops listening to hip hop
while we where waiting started conversating
before I got here name along came a train"

Mitt examensarbete blir så fult när jag läser en sån genialisk text. Oavsett hur mycket herr Mars knarkar så är det där bara rakt igenom vackert. Inte innebörden utan själva texten. Ordet "vackert" är för övrigt ganska så fult.

En naturlig tanke nu vore nog att jag sitter och lyssnar på låttexter. Jag gör sällan det. Jag är snarare en sån som ofta inte vet vad låtar (även dom som jag gillar) handlar om.

Vissa är djupa på ytan (typ emo-kids och så). Jag tror att jag är mer ytlig på djupet.

Nu ska jag börja om från början med mitt examensarbete och skriva det på rim.

Det föll mig in en vanlig da'
Att skriva ett arbete om algebra
Det blev dock svårt att knyta säcken
Jag fick fokusera mest på likhetstecken
Att få barn att lösa ekvationer, det är faktiskt ganska lätt
Det krävs reliabilitet och goda intentioner (Bryman s.41)
.
.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar