tisdag 7 maj 2013

Tänder & jobb

Idag på jobbet blev jag uppringd av folktandvården.
"Vi såg här i våra listor att du skulle ha kommit på återbesök för länge sen. Har du möjlighet att komma idag?"
Att jag nyligen frågade Lisa, som jobbar där, om det inte gått väl lång tid sedan jag hälsade på senast kanske hade någonting med det hela att göra? Jag nappade hur som helst på erbjudandet och nu har jag vita och fortsatt obesegrade tänder.

På jobbet hängde spänningen i luften idag. Tjänstefördelningen till nästa termin skulle presenteras. Jag fick helt okej placeringar. Inte drömplatserna, men helt ok. Sen är det ju inte slutgiltigt innan folk har fått ha en massa åsikter. Jag sparar mina åsikter tills jag behöver dem bättre.

Mina matematikåsikter har spridit sig till universitet i Linköping, Stockholm och New York. Kul grej. Funderar på hur jag ska få fram budskapet till mina kollegor utan att de tror/förstår att jag är helt störd.

Underbart grillväder idag. Blev en ljuvlig kvällsmat.

Min mor, syster, bror, svåger, svägerska, morbror och 2 systersöner har åkt till Prag.

God afton!

3 kommentarer:

  1. Och vi fick vara hemma.

    /Pappan

    SvaraRadera
  2. Och grattis till tandbesiktningen.

    /pappan igen

    SvaraRadera
  3. Borta bra, men hemma bäst... Och tack!

    SvaraRadera