måndag 19 augusti 2013

RoS

Jag har äntligen kommit på meningen med livet/upptäckt min livsfilosofi/grundat min egen religion. Ja det var allt på tiden. När ni läser det kanske det kommer låta banalt och barnsligt. Jag säger att det oftast är just de lösningarna som är bäst.

Så... Meningen med livet är... *trumvirvel*   ..att vara så snäll som möjligt och ha så roligt som möjligt. Tycker ni att det blev svårt nu så har jag sammanfattat det hela i 3 "budord" som egentligen är det enda jag (och andra RoSor) behöver försöka följa.

------------------------------------------------

1: Var så snälla som möjligt mot er själva, varandra och alla andra.*
2: Ha så roligt som möjligt, bara det inte bryter mot punkt 1.**
3: Läs gärna det finstilta nedan om någonting är oklart.***
*Med snäll menas inte medgörlig, ja-sägande, inställsam eller ens trevlig utan verkligen snäll. Det snälla kan alltså ibland vara att sätta ner foten, säga nej, göra det som är sårande för stunden och tänka långsiktigt. Det är tillåtet att bryta mot punkt 2 för att lyckas med punkt 1. När du funderar på om någonting är snällt eller inte, fastna inte på hur det påverkar en specifik person då utan försök tänka på "the big Picture". Man får absolut vara snäll av den enkla anledningen att man mår bra av att folk tycker att man är snäll, men det är ännu mer hard core RoS om man ibland lyckas vara snäll utan att någon får reda på att man varit snäll.

**Om du tycker att det är roligt att vara elak så har du nu hamnat i ett moment 22 och bör kanske tänka om lite.

***Har du fler frågor så bör du vända dig till ditt samvete eller någon person som du tycker är bra på att var snäll.

-----------------------------------------------------------

Låter det pretentiöst? barnsligt? "bror duktigt"? tråkigt? töntigt? självklart? Äsch, bara kör. Lyckas man med de 3 punkterna så får man ju både roligt och bra karma. Jag tror på't och tänker försöka leva efter det så gott jag kan. Hörde nästan hur några undrade nu om jag försökt vara elak och ha tråkigt hittills i livet. Det skulle jag kanske inte påstå, men jag gillar att sikta uppåt. Nu kör vi!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar