söndag 11 augusti 2013

Vimmerby - Sonstorp

Nu börjar vår 64 timmars semester gå mot sitt slut. Vi har varit i Vimmerby. Svärmor var lite ledsen över att inte Vimmerby fanns med bland platserna vi besökt under vår 4 veckors semester. Förlåt. Nu tillbringade vi iaf en stor del av den här semestern (även kallad helg) där. Svärmor var där, Svärfar var där, Svågern var där och Mellansvägerskan var där med sin Jonathan (han var visst den enda som fick ha sitt namn med). Bara Lillsvägerskan med respektive saknades.

Det blev enorma mängder med mycket god mat så som tacogratäng, kräftor, lasagne och "mixed grill".

Svärfar låg bakom veckans V75-rad och det blev vinst igen med en 6a som lovade mer. Vi har nu den imponerande raden 7-5-5-6-6. Rätt alltså. Snart blir det nog en svacka eller en storvinst...

Vi spelade minigolf i Vimmerby också. Unika banor som man kunde bli frustrerad på, men som var rätt så roliga ändå. Svärmor vann en imponerande seger. Vår "boll" (jag, Stampe och Jonathan) tyckte att vi skötte oss ganska ok, tills vi fick reda på att samtliga spelare i den andra "bollen" hade slagit oss.

Vi hann även med att besöka 2 sjöar (jag minns bara namnet Nossen), äta glass och påbörja Livbojsjakten. Jag vinkade till nästan alla som jag inte kände i Vimmerbys omgivningar och Mellansvägerskan tjatade om att jag skulle tuta på alla hon kände.

----

Idag mådde Stampe och jag lite risigt. Jetlag kominerat med oväder kanske? Eller så har vi fått något skit i kroppen. Jag tror det blir kortvarigt. Bästa sättet att skrämma bort risighet är hur som helst att spela fotboll. Så mitt lag trotsade regnet och körde en timme på småvägar för att komma till metropolen Sonstorp. Sonstorp utgörs av 2 fotbollsplaner med tillhörande omklädningsrum. Fin anläggning. Vi tackade för att vi fick komma genom att göra 4 mål de första 18 minuterna. Sedan defilerade vi hem en 0-4-vinst och förstörde därmed för ännu ett lag i toppstriden. Så länge adrenalinet var i kroppen kändes det helt ok, sen (efter matchen) blev det jobbigare. Seger, några oförglömliga glidtacklingar och beröm från motståndarlagets tränare gjorde det dock lite lättare att ta risigheten.

-----

Vi lär återkomma till Vimmerby igen så snart vi får möjlighet. Det samma kan kanske inte sägas om Sonstorp.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar