torsdag 27 november 2014

Guds djävulska gåva till mänskligheten

Det här brukar vara en relativt reklamfri blogg. Vi är dock inte sämre människor än att vi kan sälja våra själar. Just det här inlägget är däremot inte ett sånt tillfälle. Jag kan bara inte låta bli att skriva om den bästa medicinen som ger dig den största smärtan. Jag kanske har skrivit ett inlägg om det här tidigare, men repetition är all kunskaps moder.

Jag har en afteblåsa som sitter dumt till i munnen. Skrapar emot tänderna allt som oftast. Ja, en afteblåsa. Vet du inte vad det är? Lucky you. Jag hittade en seriös och pålitlig källa på Internet som beskriver afte såhär:

"Det är en liten blåsa i munnen, som svider något så förbannat. Har fått det några gånger förut, och det brukar gå över på en vecka eller två. Tydligen är det en autoimmun sjukdom, vilket innebär att det är kroppens eget immunförsvar som attackerar fel prylar. Det är alltså ingenting jag fått för mina synder, eller för att jag legat med getter eller ätit bajs eller liknande. En autoimmun sjukdom. Alla på det klara med det?"

Innan man blir sugen på att tömma i sig en flaska vodka och/eller plocka fram fickkniven och börja karva i munnen p.g.a. blåsan så ska man veta att det finns flera mediciner som inte fungerar alls och en som fungerar helt overkligt bra. Mirakelmedicinen heter OralMedic.


OralMedic är helt enkelt en ihålig tops fylld med svavelsyra (det är säkert annat också, men svavelsyran är det som märks). När man bryter av topsen i ena änden rinner vätskan ner i den andra änden och det är bara att angripa ditt immunförsvar som angriper din mun. 10 sekunder måste du tvångsmata blåsan med svavelsyra. Ofta känns det ju inte värt det, men om blåsan sitter dumt till så är det värt nästan vad som helst.

Hur ont det gör? Tänk dig att du ska ta ut en plåt som stått ett bra tag i en 225-gradig ugn. Bara att du glömmer grytlappar. Så tänk dig att du tar ut en plåt med bara händer. Bara att du måste hålla kvar den i 10-sekunder. Så tänk dig att du bär omkring en brännhet plåt i 10 sekunder med dina bara händer. Bara att det är i munnen. Så tänk dig att du bär omkring en brännhet plåt i munnen i 10 sekunder, utan grytlapp. Men det är värt det för att bullarna inte ska bli brända. Typ.

Hur mycket det hjälper? Tänk dig att du gått omkring med en glödande cigarett i munnen i flera dagar och så poff, så är det helt plötsligt en chokladcigarett.

 Några tips:
1: Få inte afteblåsor (hantera det immunförsvar).
2: Om du ändå får afteblåsor: bit ihop.
3: Om du kommer åt blåsorna när du biter ihop och känner att du seriöst kan tänka dig att byta mun med en torsk (fisken): Använd OralMedic!

Imorgon har jag Larssondag! Moahahahaha! Då kanske jag skriver ett mindre läskigt inlägg. Kanske.

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar