söndag 30 november 2014

Roadtrippar

Blev en helg på vägarna. Inte bara på vägarna, men vi fick lägga en del tid där för att komma till platserna vi ville komma till.

Fredag och lördag blev det Göteborg. Julmarknaden på Liseberg var magisk. Det blev mycket strosande, god mat, isshow, Lisebergshjulet o.s.v. Galet mysigt. Vi bodde på Clarion Post, precis vid stationen. Klart godkänt hotell. Efter en rejäl frukost på lördagsmorgonen blev det shopping i Nordstan på lördagen. Shopping är ju ruskigt tråkigt, men det var uthärdligt.

Efter lite vinterstudion idag så blev det adventsfika hos ToE i Motala. Mysigt. Första gången vi var i deras lägenhet som de inte ska bo i så länge. I sommar flyttar de nämligen till sitt hus som ska byggas innan dess.

Sedan jag slutade tro på sannolikheten så har jag märkt att jag blivit bättre på att göra väldigt osannolika saker. Idag var en sån sak. Skulle in till ToE, men hade inte portkoden. Jag kikade lite på knapparna och anade att 4 av dem såg lite mer slitna ut. Funderade lite på vilken ordning att trycka på dem som skulle kännas mest "rätt" utifrån vad jag sett för portkoden tidigare (de brukar liksom vara smidiga att slå). Knappade in koden precis innan Stampe fick ett sms med den rätta koden och... Jepp, det var rätt kod. 10 000 att välja på. Borde kanske använda min förmåga att lyckas med det osannolika på travet istället...

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar