måndag 10 november 2014

Kärlekens stora dag - vigseln

13:55 Träffa prästen

Vi hade sett framför oss hur man hängde med prästen en ganska så lång tid innan vigseln och gick igenom allting som skulle hända. Noops. 5 minuter innan vigseln rullade han in och mötte upp oss utanför kyrkporten. Jag har för mig att han sa "Let's do this!", men jag kan ha fel (var ju inne i bubblan).

14:00 Vigsel

Portarna slogs upp, vi var taggade till tusen, adrenalinet pumpade i kroppen (mina ben skakade genom hela vigseln då de inte fick springa av sig), endorfinerna sprutade ut ur öronen och så skred vi sakta upp längs mittgången. Stjärnorps kyrka är ingen stor kyrka, men när vi gled  in där och såg alla familjemedlemmar, släktingar och vänner så kändes det som att hela världen var där. Hela vår lilla värld liksom.

När man stod där framme så såg och kände man precis allting och ingenting. Givetvis var det överväldigande känslor av kärlek och stolthet över att stå där tillsammans med min Stampe och jag kunde knappt släppa blicken från henne. Men jag försökte att även hinna med att ta in allting som hände. Försöka få några tjuvkikar på folks reaktioner, försöka höra någonting av det prästen sa o.s.v. Samtidigt fanns det vissa saker som man i efterhand insett att man inte såg alls (t.ex. kusin fotograf som sprang omkring och hittade vinklar och systerson W som tydligen var ända framme hos min bestman och hälsade på).

Allting under vigseln gick verkligen helt overkligt bra. Både Stampe och jag sa "JA!", prästen kom ihåg alla punkter (förutom kyssgrejen som han inte fick in så tydligt som vi hade bett om (Stampe styrde upp det istället)), bestman och tärna skötte sig exemplariskt, gästerna var leenden och glädjetårar, musiken var vacker, sången var ännu vackrare och Stampe var vackrast av allt i hela världen.

Efter ingång, lite snack, löften, 2 solosånger varav en med egenskriven text (lite märkligt, overkligt och fint på samma gång åt höra sina egna känslor sjungas), psalmer, vigselakt och utgång (med väl inövat bonushopp) hade vi klarat av att gifta oss. Gifta oss! Helt galet. =)


---------------------------------------------------
I del 3 av "Kärlekens stora dag" får ni läsa om vad som hände efter vigseln. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar