tisdag 13 februari 2018

Guld-Stina

Skräll-silver igår. Favorit-guld idag. Stina Nilsson var helt enkelt bara bäst. OS är fantastiskt.

Jag råkade ta på mig att sitta med dem som skulle ta ifatt nationella prov idag. Råkade även ha med mig min iPad och se sprintkvalet då de 3 eleverna satt och skrev. Av en händelse hamnade visst rasten mellan min SO och min svenska precis när finalerna i sprinten skulle köras. Eleverna fick stanna inne på rasten om de ville. Alla ville. Fick sällskap av 2 lärarkollegor dessutom och Stina gjorde ju, som sagt, ingen besviken.

Morgondagens OS:
01:05 Curling, herrar. Danmark - Sverige
04:10 Hockey, damer. Sverige - Schweiz
05:45 Slalom, damer. Andra åket
06:05 Curling, damer. Danmark - Sverige
12:05 Skidskytte, damer. 15km
12:05 Curling, herrar. Sydkorea - Sverige

Lite borde man hinna se innan jobbet och på lunchen.

Godnatt och lycka till imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar