tisdag 13 februari 2018

Silver-Sebbe

Sebastian Samuelsson stod för en superskräll och körde hem ett silver i herrarnas jaktstart i skidskytte. Hans i särklass största framgång innan det här var hans 14e plats i sprinten i söndags. Innan det hade han varit runt 70e plats som bäst på ett stort mästerskap. Det är sådana här medaljer som är magin med OS. Synd att jag missade det pga en mattelektion (hade jag anat vad Sebastian hade på gång hade jag givetvis kört skidskytte i bakgrunden), men jag har sett repriser och sammanfattningar 20-30 gånger sedan jag kom hem.

Idag är det fullt fokus på längdskidåkarnas sprint. Stina är ju befogad favorit på damsidan, men glöm inte bort rävarna Ida och Hanna. På herrsidan är det nog platserna bakom Kläbo som gäller. Eller vad säger du Theodor? Får se hur jag får ihop det med min jobbdag...

Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar