måndag 1 oktober 2018

Godnatt

Vi är väldigt lyckligt lottade när det gäller våra barns sömnvanor (+att vi har jobbat hårt för att de ska få bra sovvanor), men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Ikväll hade jag förberett för en smidig läggning av bägge barnen. Allt var framplockat i förväg, rummen redan mörklagda osv. Bär med en lite smågrinig Appen in när jag ska lägga Pluttsson, men den lille håller sig relativt lugn genom Pluttssons läggningsrutiner. Lämnar sedan Appen i hans babygym medan jag går ner och värmer hans mat. Kommer upp igen och sätter mig och matar. Appen somnar då och då under matningen, men får i sig hyfsat med mat ändå.

Så långt gick allt enligt planen.

När jag sedan lägger ner Appen inser jag att jag glömt sätta på honom pyjamas. Går ner och hämtar pyjamasen, men när jag kommer upp igen har han redan somnat. Vill inte väcka honom utan går istället in till Pluttsson för att se om han somnat. Hittar honom med en tub hudkräm i handen. Större delen av krämen är i hans ansikte, nacke och på hans händer. Blir lite torkade och en lite stissig Pluttsson. Tar ett bra tag innan han somnar. När han väl somnar så ska jag bara gå nerför trappen. Innan jag hinner till trappen vaknar Appen.

Ibland går det inte enligt plan. Men Pluttsson är väldigt mjuk nu och Appen har på sig sin pyjamas.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar