lördag 24 juli 2021

Aj OS

Vi var uppe i Stockholm en sväng. Kollade in hur Mr & Mrs Q (och jättehunden) bor. Gemytligt ställe Det blev även en mini-sightseeing i City, hotellnatt och bad. Samlat intryck: Stockholm kan vara lite lantligt det med.

Det sämsta med resan var ett stort bakslag för ryggen. Sämsta bakslaget det senaste året känns det som. Hoppas att det vänder fortare än vad det känns som.

Det bästa annars är ju att det äntligen är OS. OS är kanske den bästa uppfinningen sedan bollen. Jag älskart. Med tanke på tiderna och 2 små barn så kommer jag ju inte se alla sändningar, men mycket ska jag försöka hinna med. Sen kan man ju fånga upp mycket tack vare 2 timmars sammandrag i "OS-kväll med Almenäs" , tänkte jag. Jag har kämpat mig igenom de 2 första programmen. Vilket katastrof-program. Ljudet ligger fel, klipp kommer inte upp, programledarna är helt osynkade, innehållet är jättemärkligt, Patrik Ekvall är katastrofalt dåligt påläst och de visar extremt lite sport.

Annars har det ju varit en stolpe in-dag för svenska lagen. Väldigt nära chockartade förluster i såväl herrarnas handboll som damernas fotboll (handbollen hade varit mer chock och var närmre förlust, ska sägas). Men straffräddningar och lite skärpning sista minutrarna kan man komma långt på. Viktiga poäng in. Dagens tristare resultat var väl damernas pingis och herrarnas gymnastik. 

Sen får man ju inte glömma fröken bruten underarm. Jag gissar att vi får anledning att återkomma till henne igen under OS, så jag nöjer mig med att citera en av hennes konkurrenter: "Sarah... That's just crazy."

Nu lägger vi oss och hoppas att morgondagen erbjuder vändning för ryggen, svenska OS-framgångar och bra skvalp i rännan.

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar