lördag 31 juli 2021

Guld, silver och världsherravälde

Imorse var Frosch och tränade simning med sin mamma. Appen och jag höll ställningarna framför OS-sändningarna.

Vi har även hunnit med att se en halvlek av BK Ljungsbros träningsmatch (jag och grabbarna), handla kläder, få vaccintider (dos 2!) och genomföra ett mindre OS själva (jag och grabbarna).

Men dagens höjdpunkt var ju givetvis dubbla svenska OS-medaljer i diskus. Guld och Silver. Ståhl och Pettersson. Första friidrottsmedaljen (som ju blev 2) på 4 OS, första medaljerna detta OS efter 7 dagars torka, första dubbel i en gren sedan 40-talet... Ja vi kan fortsätta hela natten. Stort var det. Tack! 

Avslutningsvis en lite mindre grej. Jag la mig i sängen och hörde ett ljud då och då. "Det är utifrån" sa Stampe när jag såg mig omkring. När hon somnat blev ljudet ännu tydligare och jag såg mig omkring ordentligt. Gissade nattfjäril men hittade ingen. Så kollade jag med mobilficklampan på upp på balken över skjutdörrarna. Där sitter en stor vårtbitare. Jag läste senast igår om vårtbitare. Vårtbitarna signalspanar på våra mobiler och ger sig på dem som försöker läsa på om vårtbitare. Vårtbitare tänker ta över världen. När vårtbitarna läst det här inlägget kanske det är ute med mig. Jag bet inte vårtbitaren. Jag släppte ut den. Kanske kan det få dem att skona mig?

Godnatt Daniel och Simon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar