onsdag 9 februari 2022

Henke Hallå

Inget OS-guld idag. Däremot visade Henrik Harlaut med sitt brons att det här verkligheten är OSet där de svenska X Games-sportarna kan leva upp till sin egna hype. Han har ju tidigare OS varit ett av de tydligaste exemplen på motsatsen. Snyggt HH!

Nu var Mondo extremt nära att slå världsrekord. 

Nu har den riktiga Curlingen äntligen börjat. Visst vi tog medalj i mixed dubbel, men jösses vad mycket roligare det är med riktig curling. Mer variation, mer spänning, mer allt. Dessutom är jag övertygad om att Sverige tar minst en medalj där också.

Jag har en teori. Norska idrottare såg hur mycket intresse det blev kring skidåkningen när Northug höll på och var Northug. Så nu försöker alla att vara lite "Northuggiga" för att "det är bra för sporten". Problemet är bara att de inte hanterar det. Innan tävlingarna försöker de snacka ner förväntningarna och efter tävlingarna är de bara dåliga vinnare eller dåliga förlorare. Vill man hetsa igång lite och vara kaxig så gör man ju det innan tävlingarna för att väcka intresse, precis vid målgång kan man ju vara lite crazy och sen efteråt är man ödmjuk oavsett resultat. You are doing it wrong och förstör min bild av norrmän som mysiga, genomsnälla hurtbullar. Sluta. På tal om Northug så läste jag idag att han tyckte det var pinsamt att se hur han själv betedde sig när han var aktiv. Ibland kanske, men inte jämfört med många nu. Jag väljer dock att tro att normänn fortfarande är som Tiril Eckhoff.

Nu har Coronan satt sig på huvudet. Fysiskt alltså. Blö. 

Imorgon lossnar det på skidfronten. 

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar