söndag 6 februari 2022

Rygg eller lungor

Min rygg skriker till mig att jag Inte ska ligga stilla. Mina lungor ber mig oartigt och bestämt att ligga stilla. Min naturliga reaktion är ju att välja alternativet som känns som att man gör något åt saken. Man rör på sig. 

Efter en promenad kom jag att tänka på vad den klokaste kiropraktorn jag träffat gav mig för råd. "Sluta straffa din kropp för att den gör ont. Börja förhandla med den istället." 

Hej ryggen. Här är ett förslag. Jag ligger i fosterställning några timmar nu och så lovar jag att du får röra dig igen imorgon? Deal?

Nils van der Poel ser inte mjölksyra som smärta. Han ser det som den enda indikatorn på hur bra det går. Det är en annan form av förhandling med sin kropp... Nu är han olympisk mästare efter några gastkramande slutvarv. Grattis Nils! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar