torsdag 17 februari 2022

Migrändebut?

Frosch hade friluftsdag idag. Fick ont i huvudet typ direkt och kräktes sedan ett par gånger vid ishalven. Stampe fick åka och hämta och sen blev det några kräks till samt ont i mage och huvud. Sedan klingade det av under dagen. Migrän? Oklart. Vi får se hur han mår imorgon.

Sandra Näslund tog guld idag. Att ett så väntat guld ändå kan vara så härligt. 

Jag vann vår frågesportsliga "Vretapokalen" på jobbet idag. Historia var ämnet i denna den 6e upplagan och det var tydligen där jag skulle få till en fullträff. Vann min grupp, vann kvartsfinalen på tid och avslutade sedan med 2 klara segrar trots ganska måttliga resultat. Gött att komma före alla SO-lärare och gött att äntligen få välja Sport som ämne. 

Imorgon blir det VAB. Sedan är det lov. Känns väldigt välbehövligt trots att jag bara jobbat 4 av de senaste 10 arbetsdagarna. Sliten efter Corona och körigt på jobbet med utvecklingssamtal, ny elev och en skolgård som består till 92% av lervälling.

Ikväll tittade jag på live fotboll på nya konstgräsplanen i Ljungsbro för första gången. Östgötacupen för damer och minst 3 av mina gamla elever var med och vann med 3-1 för Wreta kloster. De spelade riktigt bra.

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar