tisdag 8 mars 2011

Må-bra-dag

Riktigt må-bra-väder ute, må-bra-tempo på pluggandet, hitte-på-matlagning, lite skidskytte till maten och därefter iväg och möta Janna när hon slutar jobbet. Jag mår bra jag, om det inte framgick. =)

En som jag inte tror mår lika bra är min handledare. Han är nämligen jättejättedålig på att vara handledare. Det kan man ju inte må så bra av. Jag tror ju iof inte att han vet om det själv, som tur är. Det känns ju lite elakt att berätta det för honom, men det kan ju vara snällt mot alla han ska handleda framöver. Men jag väntar nog tills att han gett mig klartecken att lägga upp mitt arbete... Ett tag lyckades han nästan, med sitt nedlåtande sätt, lura mig att det är jag som har gjort fel i 6 år på universitetet, trots att jag lyckats bli godkänd på allt jag lämnat in. Men efter att ha läst lite litteratur om just att skriva examensarbeten och även tittat en del godkända examensarbeten (varav ett par haft samma handledare som jag) så inser jag att det inte är jag som gör fel utan min handledare som är helt fel. Jag försöker ta reda på om jag kanske missförstått honom och han egentligen menar någonting annat. Men jag har nu upptäckt en trend som gör det hela lite svårt. Han vägrar att svara på mail där jag frågar om någonting han skrivit. Det måste vara helt nya frågor annars skiter han i att svara som det verkar. Ska se om jag kan komma runt det.

Riktigt må-bra-väder ute, må-bra-tempo på pluggandet, hitte-på-matlagning, lite skidskytte till maten och därefter iväg och möta Janna när hon slutar jobbet. Inte ens en jättedålig handledare kan komma åt mig nu. Jag mår bra jag. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar