söndag 6 mars 2011

Skumt

I fredags var det lite mystiskt, i lördags var det lite lagfestigt och idag har det varit fint väder.

I fredags kväll så var vi hemma hos min mor och far. Alla andra hade gått och lagt sig, men jag och Janna satt i soffan framför tvn. Så hörde jag att det knackade kort på dörren. Jag lyssnade efter om någon skulle öppna (vi var på övervåningen) eller om det skulle komma en andra knackning, men Janna trodde inte att det var någon som hade knackat på dörren. Vi stängde av volymen men hörde inget mer. Jag var dock ganska så säker på att det verkligen var någon som knackat på dörren och gick och kikade ut genom lite olika fönster. Så såg jag någon komma smått vinglande ut från grannen tvärs över vägen. Hon (jag tror att det var en kvinna) vinglade (inte ragglade utan bara vinglade lite) uppför gatan så att vi inte längre kunde se henne. Sen tog det någon minut och så kom hon tillbaka nerför gatan. Nu med en välväxt man gåendes cirka 5 meter framför sig. Han vände sig om mot henne några gånger och dom gick vidare bort mot en annan gata (som inte heller direkt leder någonstans), kom tillbaka lite när de mötte en stor man som rastade sin stora hund och fortsatte sedan uppför gatan. Mystiska som tusan. Vi tänkte smyga ut och spana, men ångrade oss när vi insåg att vi varken hade kläder eller skor för det. Jag dubbelkollade att dörren var låst.

Igår var det jobb och lagfest för mig. För Janna var det (lite mindre) jobb och sedan melodifestivalkväll. Det var lite dåligt med folk på lagfesten, men det var trevligt. I melodifestivalen gick The Monikel tydligen till final, så jag blev nöjd.

Idag har vi gått en lång promenad i det fina vädret. Trädgårdsföreningen - Grekland - Stångån - Centrum - Djurgårdsgatans finaste. Sen har jag sett på en tråkig femmil medan Janna varit på auktion och tydligen köpt en liten gångång. Snart blir det gruppträning med fotbollslaget.

På tal om femmilen. Varför försöker ingen att göra som Hellner gjorde i sprinten, när det gäller långlopp? Dra igång en långspurt och sen bara köra, för att ha en liten chans att slå Northug. Nu försöker (några få) rycka under loppet men när dom ser att det inte går så så väntar dom tils Northug sticker och sen försöker dom hänga på. Ok, ryssen idag drog igång spurten tidigt. Men sen när han inte blev av med Northug så slutade han att köra och först när han var passerad så drog han på igen. Kanske inte funkar det heller men kan ju vara värt att testa. Då kanske någon tycker att "dah, man kanske inte orkar köra en långspurt när man åkt i 5 mil". Sant. Men man kanske kan starta sin spurt precis innan Northug sticker istället för precis efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar