söndag 31 juli 2011

Mer eller mindre

Filmen (ja ni kanske minns att vi skulle se Bridesmaids på bio här om dagen) var jättebra. Jag var lite rädd innan att den skulle vara allt för tjejig och allt för plump. Ja ni hör ju själva vilken sjuk kombo det skulle vara. Men den var riktigt bra. Rekommenderas.

Vad som inte var lika bra var vår insats i Stjärnorpspokalen. Riktigt under isen var vi. Mätta? Lata? Bara en dålig dag? Hur som helst så säger dom ju att ett dåligt genrep ger en bra premiär. Nästa helg är det premiär för höstsäsongen. I Vadstena.

Idag hann vi med att jobba, sola, klippa gräset och spela minigolf. Jag kan sammanfatta:
Jobbet: Leverpastej.
Solandet: Solen sken hela tiden, boken var bra men jag tröttnade snabbt och började utrota tistlar istället.
Klippandet: Först klippte vi lite med en sax, sedan plattade vi till gräset med Stångåstadens värdelösa gräsklippare och till sist klippte vi det riktigt fint med gräsklipparen som vi fick låna av våra grannar.
Minigolfen: Vi spelade i Valla. Både jag och Janna uppnådde våra mål. Mitt mål var att klara rundan på max 50 slag. Jag fick 48 (tror jag. Det var under 50 iaf). Jannas mål var att ha kul. Hon hade kul.

Imorgon ska det jobbas lite mer. Sen tar vi lite semester. Resten av veckan. Minst.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar