onsdag 27 juli 2011

Veckans mobiltips

Här kommer den här veckans mobiltips till alla som har en android-mobil som kompis (dom som har en iphone får skylla sig själva och dom som har en osmart phone får låna en android av en vän):

Veckans "Bra att ha"-app:
Lookout
Det är din mobil och ingen annans. Lookout hjälper dig att bevara den sanningen. Stoppar virus, gör automatisk back up åt dig, hjälper dig om du tappat bort mobilen o.s.v. Bra skit.

Veckans Spel-app:
Wordfeud
Har ni spelat Alfapet hemma i vardagsrummet? Spelat Betapet på datorn? Om ni besvarat någon av dessa två frågor (vad ni svarat spelar ingen roll) så tycker jag att ni ska testa Wordfeud. Mitt användarnamn är Jorch. Utmana mig om ni törs!

Veckans App-idé:
En "matsedels"-app. Alltså en app som gör en matsedel åt dig varje vecka så att du slipper sitta och tänka och tänka på vad du ska äta. Om det är något du inte tål så fyller du i det på dina personliga inställningar och så tar appen hänsyn till det. Om det kommer upp en rätt som du inte gillar så kan du givetvis be appen byta ut den/dom rätten/-erna. Efter att du ätit en rätt så kan du sätta betyg på den i appen och efter hand så lär sig appen vad du gillar och inte gillar. Du kan givetvis även berätta för appen om du vill äta nyttigt, äta ett visst antal kalorier/dag o.s.v. Du väljer själv om du vill få ut matsedel + inköpslista dag för dag eller vecka för vecka. Var är den appen? Det finns en del recept-appar som börjar röra sig lite åt det hållet (såg jag nu när jag skulle se så att det inte redan fanns), men det saknas lite innan det blir så som jag vill ha det. Och så som jag vill ha det ska det ju vara. Jag lovar att hojta till om jag ser någon bra "matsedels"-app.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar