måndag 11 juli 2011

Skära alla över en kam

Nu tar jag mig en paus i jobbandet efter en riktig rivstart. Alla som bor på vandrarhem gillar att checka in så tidigt som möjligt. Dom hängde i stora klasar på låset. Nu har jag iaf tagit hand om alla schweizare, finländare, danskar, smålänningar, värmlänningar, göteborgare och vad det mer kan ha varit. Jag kan avslöja att schweizare gillar att gå, att smålänningar föredrar motorcykel och att finländska fortfarande är det fulaste språket norr om Antarktis. Nu kanske ni inte tycker att jag ska dra alla över en kam, men det är inte direkt så att jag samlar på kammar.

Innan alla dessa gäster ramlade in till vandrarhemmet så ramlade min morbror/chef mycket olyckligt ner i ett hål (ja dom håller på att gräva mellan bassängerna för att hitta och täta en läcka) och hade sönder ena benet mot ett rör som stack ut. Jag var inte här när det hände men enligt uppgifterna jag fått så var det så allvarligt att han fick åka ambulans men inte så allvarligt att man ska oroa sig.

Jo förresten. Om någon nu påstår att det heter "dra alla över en kant" så måste jag protestera och påpeka att det heter "skära alla över en kam" från början och att jag tänker hålla mig till att Dra folk över Kammen även framöver. Eller undvika att göra det. Men ska jag någongång få alla över en Kant så håller jag mig till att putta. (Källor: Gamla tyska fårfarmare & svenska språkpoliser)

Nu är min rast slut, bestämde jag (ja när man jobbar själv så får man sätta ner foten ibland)!

Auf wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar