lördag 15 oktober 2011

Livrädda barnen

Idag har Janna och jag förmodligen räddat många liv. På lång sikt. Vi har lärt barn att livrädda. Dom var väldigt duktiga och lyckades dessutom få ner en livboj till botten.

Om ni gillar hundar mer än vad ni gillar barn så kan ni kolla på kommentaren till det förra inlägget och lägga en röst på Ozzy. Det får ni göra även om ni inte gillar hundar mer än vad ni gillar barn.

Efter simskolan pluggade jag gymnasiets "Matte D", typ 11 år efter avslutad kurs. Nej det har inte visat sig att jag egentligen blev underkänd i kursen utan jag skulle hjälpa en kollega (som jag blev riktigt imponerad av). Det var faktiskt lite kul att räkna matte. Det tyckte jag inte när jag gick i gymnasiet (utan jag spelade mest luffarschack istället), men jag antar att min hjärna blev glad över lite mer utmaning efter all lågstadiematte. Gymnasielärare i matte kanske kan vara en plan B om jag någon gång skulle tröttna på att tampas med dom små och söta barnen.I så fall skulle det dock vara på en "pluggig" skola där dom flesta vill lära sig.

Efter jobb och plugghjälp/zumba så visste vi inte vad vi skulle göra. Därför blev det Burger King, en cool duk och ett gäng med växter/blommor. Ikväll lutar det åt att det blir en soft kväll, hemma hos FoT. Nu ska jag svinga lite och träna lite knä.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar