söndag 16 oktober 2011

Skyll inte på Snigel

Vi var på auktion idag och gjorde några finfina klipp. Jag blev bortdribblad när jag skulle ropa in en vattenslang till fyndpris (dom tog utropen i en ologisk ordning..) men i övrigt så var vi glödheta. En vas (som min syster tyckte var ful), en snigel (som min syster tyckte var ful) och två tavlor (som jag inte vet vad min syster tyckte om). Nu kanske någon tror att min syster hade rätt och att sakerna var fula. Men, skulle vi ha köpt dom då? Näe. Alltså var dom urläckra. I rest my case.

Om någon undrar vad man ska ha en snigel till så får ni komma förbi Rekrytgatan 21 nästa sommar. Jag har en lysande plan.

Vi åt precis fläskytterfilé, klyftpotatis (sourcream & union), pepparsås, broccoli och trattkantareller. Det är ju helt makalöst gott.

Innan jag avslutar det här inlägget så måste jag försöka citera min brors mycket visa ord från igår:
"Zlatan är ungefär som Z i Wordfeud. Det kan avgöra hela matcher, men för det mesta så är det bara ivägen."

Ciao!

3 kommentarer:

  1. Storasystrar har aldrig fel. Omnämnd syster har dessutom otroligt god smak. Vit porslinssnigel med hylla för växt (tänk rosa plastblomma)... I rest my case!

    SvaraRadera
  2. Och sedan undrar folk varför jag har en sjuklig motsträvighet till att shoppa. Det här är vad jag fått stå ut med hela min uppväxt...

    SvaraRadera
  3. Men det har ju gett effekt! Kläder, check! Prylar, suck! Borde lagt lite mer fokus på prylshopping.

    SvaraRadera