lördag 29 oktober 2011

Löv is in the air

De färgglada löven faller från träden och virvlar omkring i småkyliga vindar. Det betyder att det är höst och därmed höstlov. Mitt första betalda lov någonsin. Kul grej. =)

Efter simskoleavslutningen idag så har vi även lov från simskolorna. Det får jag inte betalt för. Dock har jag en hel del, som simskoleannsvarig, att göra för att förbereda inför nästa termin så det blir några arbetstimmar och några kronor in ändå.

Jag är lite tjock i huvudet idag. Vore väl märkligt om man ska jobba med barn i 11 veckor utan att bli riktigt sjuk och sedan åka på någonting nu när man är ledig. Det får bli lite cola och multi helt enkelt.

VM i V75 inleddes idag. Familjen har gått ihop och deltar med stort engagemang. Eller engagemanget kanske varierar lite, men vi är med iaf. Far och jag tog ut raden men imponerade nog inte på någon med mycket blygsamma 3 rätt. När jag såg att vi inte skulle vinna några pengar där så var jag dock snabb att kasta in en liten peng på en säker topp 3-häst (som hade larvigt högt odds) i sista loppet. Den var nån centimeter ifrån att springa in en badrumsmöbel till oss, men andraplatsen täckte iaf min del av insatsen till V75.

Nu ska jag se till att mitt huvud slutar vara så tjockt.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar