fredag 7 oktober 2011

Veckobrev v.41

Hej,

Varje fredag skickar jag ut ett veckobrev till alla föräldrar till elever i klass 3A. Nu ska bloggen också få ett.

Måndag: Trav på mantorp. Bland annat hoppas vi få se Pappa Perssons häst springa premielopp.
Tisdag: Sverige - Holland. Sista gruppspelsmatchen i EM-kvalet.
Onsdag: Författarbesök i skolan. Niklas Krog kommer på besök. Livräddning på simskolan.
Torsdag: Kycklingsoppa med topping.
Fredag: Studiebesök i Vreta klosters kyrka med Olle R.. ektor.
Lördag: Livräddning på simskolan. Säkert något festligt på kvällen.
Söndag: Hemligt.

Jag är inte lika trött idag. Kan det vara så att jag åter har skaffat mig ett imunförsvar och kan bekämpa sjukdomar innan de hinner bryta ut? I så fall skulle jag vilja hälsa det nya imunförsvaret välkomna, önska er lycka till och hoppas att ni stannar hela livstidskontraktet ut.

Jag lyssnar på radio i bilen den korta stunden jag åker till jobbet. Jag lyssnar på Mix megapol med Gry, Anders och lite andra lirare. Brukar hinna höra Anders Timells Sport precis innan jag kommer fram. Idag var det dock Gry som var roligast. Alex Schulman hade lovat att komma till studion och Gry skickade ett sms för att fråga om han ville ha en taxi som körde honom till radiostudion. Tillbaka fick hon över 300 sms, från olika  nummer, med att han ville bli hämtad 8:00. Herr Schulman hade då bett alla som var på föreläsningen som han höll i att messa ett svar till Grys telefon. Det var ju lite kul, men inte så klokt då man vet att Gry jobbar i radio... Grys hämnd var enkel men klockren då hon helt sonika gav ut Alex nummer i radio (och upprepade det sisådär 5-6 gånger) och bad alla lyssnare att skicka ett meddelande med att han inte skulle glömma bort taxin klockan 8. Kul tjej. =) Jag ville bara berätta det. Och så gjorde jag det.

Tja!

2 kommentarer:

  1. Vad får man tag på ett sånt immunförsvar? Skulle också behöva det;)

    SvaraRadera
  2. Fixa en blinddate mellan multivitamindryck och cola så kommer 9 månader senare ett kärleksbarn som heter Imunförsvar. Sen är det viktigaste kanske är att ta pappa-/mammaledigt så att det lilla imunförsvaret får växa sig stort och starkt.

    SvaraRadera