lördag 4 februari 2012

Skridskofrukost

Det var ruskigt kul att åka skridskor igår på friluftsdagen. Det var mindre kul att bussen vi skulle åka till Stångebro med var 40 minuter försenad. 49 barn, klädda för fysisk aktivitet i minus 15 grader i 40 minuter. Det var en utmaning. Det gjorde ju dock att det var ännu roligare när man väl fick åka skridskor. Mina elever var också så kloka att nästan alla valde att åka  inomhus, vilket gjorde att även jag fick åka inomhus. Utöver att en elev snittade upp hakan på en annans skena efter typ 5 minuters åkning så funkade allting väldigt bra.

Nu på morgonen har vi varit och äitit frukost på First hotell här i Lkpg. Det var en julklapp till Mor & Far som annars brukar bjuda oss på frukost nästan varje lördag. Så det var Mor & Far, Jag och Janna, FoT, Syster Tjoffla och Teriyaki. Hotellfrukost är ju (nästan) alltid hotellfrukost. Smarrigt som attans och det var dessutom ruggigt trevligt. Som grädde på moset såg vi en kändis (se bild).


Ja det var väl inte min bästa bild.. Men jag hoppas att alla ser vem mannen med flinten är.

Janna är på gudstjänst nu. Andra den här veckan. Sedan blir det simledarutbildning följt av melodifestivalen. Februari har hittat rätt nu.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar