måndag 5 mars 2012

Måndagsbarn

Om någon missade det så vann Carl-Johan Bergman i söndags Sveriges första medalj i skidskytte-VM sedan i fredags. Ett vackert silver. När vi på söndagen var och lekte med Terjemannen och ritade av kök så var åtminstone inte jag lika snabb som Carl-Johan. Jag var lite seg efter lördagskvällen på snickaregatan. Så kan det bli ibland, men man lär sig ju av sina misstag...

Nu är veckans måndag avklarad. Lite skönt att dom lagt måndagarna först i veckan då det verkligen är bra  mycket mer jobb med att hålla barnen på rätt spår då. Då är det ju tur att lärare är som piggast på just måndagar. Om lärare blir piggare efter helgerna och barnen blir jobbigare av helgerna så borde kanske lärare få längre helg och barnen kortare helg? Dock måste jag säga att det gick bra på jobbet idag. För att vara en måndag.

Imorgon är det tisdag vilket innebär planeringar, möten och lite jobb med barnen. Det följer jag sen upp med hårdkörning på fotbollsträningen.

Janna har huvudansvar på praktiken den här veckan och håller dessutom på att slita med igångsättandet av examensarbetet. Idag kryddade hon det med att ta några sprutor med saker som hon inte tål. Hon var slutkörd idag kan jag lova. Se till att peppa henne lite så att hon inte kryper på knäna fram till Ullaredsresan.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar