lördag 17 mars 2012

Veckans bästa

Veckans jobb: Hagby. Jag har haft en strålande vecka på jobbet. Inte bara solen som strålat utan även alla andra små solstrålar. Och så har all personal fortsatt vara sjuka så jag har fått lite mer styra och ställa-jobb. Me like.

Veckans träningsmatcher:

Torsdag 15/3: BK Ljungsbro - Malmslätt
Trots en ny backlinje till 50% (Clabbe från Karle och Tobbe Trollkarl åter från Vreta) och att det var första matchen i år för min del så kändes det riktigt stabilt. Vi mötte ett division 4-lag som inte saknade så mycket folk och vi förde matchen ganska så klart. Allt som Malmslätt skapade var på våra misstag. Matchen slutade 3-0 till BKL.

Lördag 17/3: BK Ljungsbro - Kimstad
Återigen division 4-motstånd och återigen en riktigt bra match. Personligen funkade typ allt och allting jag gjorde blev rätt. Kunde springa omkring och bara vara glad hela tiden (förutom när domaren godkände ett solklart offsidemål...). Vi vann med 4-1 och allt det nya känns ju bara bättre och bättre. Men hybris är ändå ingen bra grej.

Den första matchen (mot Azech) som jag inte var med på förlorades med 3-5. Ni får dra era egna slutsatser ;) Det negativa med veckans matcher är att min fot som jag spelade med tejpad hela förra säsongen tydligen inte är helt bra ännu, att vårt "vinterställ" saknar nummer 3 (nummer 18 är ju iofs ganska coolt det också) och att jag blev av med mina strumpor..


Veckans hund: Puggle. Det är en blandning mellan Mops och Beagle. Bilden säger väl allt.

Veckans film: "Super 8" (2011)
Mycket bra film med riktigt sköna karaktärer och mycket spänning. Kanske inte var tidernas bästa slut, men jag rekommenderar verkligen filmen. Se den vettja.
Intern bonusinfo till min mamma och bror: Svante (för det var väl inte Malte som var storebror?) har en framstående roll i filmen (se längst till höger på bilderna nedan).

Veckans pizza: "La Luna" (från pizzeria La Luna). En kebabpizza med paprika låter väl inte så speciellt, men det är en riktigt god paprika. Och så är det en otroligt god kebabsås. Rekommenderas skarpt.

Veckans spådom/förbannelse: När jag sa åt en elev att han skulle bli sjuk (utifrån var han satt i matsalen typ). Han svarade med "Tsss jag är aldrig sjuk. Har inte varit sjuk i hela 3an. 2 dagar senare hade han varit sjuk 2 dagar i 3an.

Avsluta den här veckan på ett kul sätt nu alla.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar