onsdag 10 april 2013

Bollen

När man talar viktiga uppfinningar genom tiderna nämns ju ofta hjulet. Jag skulle vilja påstå att bollen är rundare på så sjukt många håll. Hjulet jämfört med bollen är ungefär som elden (egentligen brasan) jämfört med solen.

Idag har jag tränat fotboll. Äntligen spelade vi match på träningen. Massor av match. Det är liksom där jag kommer till min rätt på en fotbollsplan. Min styrka som fotbollsspelare är att spela match. Jag tycker att det är en helt ok styrka. Min svaghet är alla övningar på träning som inte är matchlika och enligt vissa kanske även att jag är förälskad i yttersidor. Jag börjar mer och mer tro att mitt knä blir allt mindre av en svaghet. Jag ska dock inte ropa hej innan jag är över mittlinjen.

Nu tittar jag på fotboll. Champions league. Det är ju avgörande kvartsfinaler. Jag tror Bayern vinner ikväll och även vinner hela turneringen. De är en tysk maskin. Juventus är en gammal dam.

Vi ska inte köpa 25 000-kronors-soffan. Inte nu iaf... Vi ska laga min gamla vita soffa som fortfarande är oförskämt skön. Igår hittade vi ett fantastiskt tyg till uppgiften. Sillydeep funderar på att snart börja ge ut en inredningstidning kombinerat med en skriftlig version av Efterlyst. "Sillydeep Ut- och Inredning" ska den i så fall heta. I första numret kanske ni kan läsa artiklar som "Så lagar du en gammal soffa och finner bevis till mysteriet kring Jimmy Hoffa" och "Vårpimpa bordet och lös Palmemordet".

Guten abend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar