onsdag 17 april 2013

Superhjältar och superidoiter

Stampe har blivit beordrad av doktorn att vara hemma resten av veckan. Känns som om jag kommer få jobba för att hålla kvar henne hemma.

Några tjejer i skolan har kommit på en ramsa med tillhörande rörelser åt och om mig. Jag gillar huvudbudskapet som är typ att jag är snäll. Den märkligaste delen är dock när de rappar "Det här fixar Jörgen!" samtidigt som de gör en gest som om de sätter på sig ett par solglasögon. En incident en solig dag har gjort att de tror att jag blir någon form av superhjälte när jag sätter på mig mina solglasögon. Påhittiga är dom iaf.

Jag kan också vara påhittig... Lärde barnen en ny lek idag. Man kastar upp ett löv i stormen (som var ute) och så ska de andra försöka springa efter och försöka fånga lövet. Leken heter "Where is the löv?".

Som simskoleansvarig kan man aldrig sluta att förundras över hur blåsta föräldrar kan vara. Mina favoritföräldrar är de som inte fattar någonting, som vill ändra allting, som inte lyssnar och som ringer till min privata mobil (från dolt nummer) utan att ens ha pratat med simlärarna (som de inte ens kan namnen på). Nu i efterhand ångrar jag att jag var så lyhörd och trevlig som jag var.

Imorgon ska vi på skolbio. "Jörgen + Anne = Sant" heter filmen...

Bilden har ingenting med texten ovan att göra.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar