onsdag 24 april 2013

Jo förresten

En grej från helgen:


När vi hade fikat nere i Berg så tänkte vi åka på en husvisning. Vi visste att huset låg i Berg, men hade ingen bättre koll än så. Vi åkte hela huvudvägen genom Berg och spanade efter husvisningsskyltar. När vi kom till kanalen insåg vi att vi åkt för långt och vände. När vi nästan var igenom hela Berg igen (det tar inte så lång tid) så började vi tappa hoppet. Då fick jag syn på en bil och fick för mig att slänga ur mig den klassiska repliken "Follow that car!" trots att det var jag som körde. Jag följde sedan upp det med "Den ser ut som om den ska på husvisning." Vi följde efter bilen som efter ett tag vek av från genomfartsleden och in i ett villaområde. Just när Stampe började tycka att det var pinsamt att följa efter den hela vägen så stannar den och vi ser en skylt med texten "Husvisning". Hur sannolikt är det?

Det är dock inte slut där... Vi knallar den sista biten till visningen, smyger in genom altandörren för att slippa mäklaren och kikar runt lite. Efter att ha gått runt lite träffar vi på min lillebror och Koffe (vilka vi visste skulle på visningen). Vi tittar färdigt på huset och slår sedan följe med ovan nämnda herrar tillbaka till bilen. När vi kommer till bilen inser vi att bilen vi följt efter är Koffes bil (som jag aldrig sett innan). Det var alltså inte nog med att en random bil jag fick för mig att följa efter skulle till husvisningen. Dessutom satt alltså min bror i bilen och vi lyckades på något sätt missa det när de klev ur bilen och gick till samma ställe som oss.

Ville bara nämna det. Nu ska jag fortsätta att ha ryggskott.

God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar