måndag 1 april 2013

Ojojoj

Jag gick in i vår stora garderob idag för att vårstäda lite. Skulle vara så duktig att jag t.o.m. skulle damma bakom vattenrören som går liksom längst in i hörnet. Jag fick verkligen fälla in axlarna för att ta mig fram. När jag fällde ut axlarna igen insåg jag att det var ett ganska så rejält hål längst inne i hörnet. Tänkte att när jag ändå var där så kunde jag ju lika gärna fortsätta. Så jag kröp in i hålet och såg mig omkring. Jag trodde att jag skulle vara på väg in i grannlägenheten, men till min stora förvåning så var jag i en halvrökig bar. En bartender hälsade med halsen bakom bardisken, två långbenta p-lisor spelade biljard och ett gäng bävrar satt i ena hörnet och såg ut att spela poker - om broccoli. I andra hörnet stod en sjörövarfru och rökte hälleflundra. Jag var hungrig, men givetvis lite rädd, så jag fick bort till bävrarna och frågade om jag fick vara med. Jag hade ett knippe bladselleri i fickan och det räckte precis till att köpa sig in.

Jag insåg ganska så snart att bävrar inte har något vidare pokeransikte (eller pokersvans) och en total avsaknad av ölsinne. En av dem hade dock ett sjätte sinne. Dessutom hade vi lite samma musiksmak. Broccolin rullade in och vi hamnade i ett mindre barslagsmål och en djup diskussion om huruvida vi skulle linda in all broccoli i bacon. P-lisorna vann slagsmålet och bladsellerin fick det bästa av baconen. När dagen grydde och en liten hundvalp gnydde kände jag att det kanske var dags att lägga på ett kol. Bävrarna höll inte med, men sjörövarfrun lyfte på ena ögonlappen och försökte att flirta med sitt reflekterande porslinöga av mässing. Jag blev rädd och förvirrad och saknade av någon märklig anledning dammsugaren.

Sjörövarfrun jagade efter mig, men blandade ihop mig med en större flaska jäger. Jag vinkade försiktigt till bävrarna och smög tyst ut genom den hemliga ingången jag kommit genom. All bladselleri hade gjort det än svårare att passera vattenrören. Jannas superkrafter och lite olivolja (smaksatt med chilli) gjorde dock att jag tog mig igenom. Broccolin lade jag i kylen. Sedan åkte vi på en shoppingrunda.

Nu kom jag på att jag glömde damma bakom rören. Jag får ta en sväng till helt enkelt.

Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar