tisdag 8 april 2014

Fatcamp

Jag skulle visst berätta om helgens träningsläger. Här kommer mina dagboksanteckningar:

Fredag:
Stampe och jag bilade ner till Vimmerby lite innan resten av laget så att jag han lämna av Stampe och säga ett kort hej till svärföräldrarna. Sedan utgjorde jag välkomstkommittén. Fredagen inleddes med inkvartering i mysiga Oxgården. Jag hamnade i Pensionärsstugan (de 4 äldst spelarna i laget). Vi 4 utgjorde även ett lag i fredagskvällens 5-kamp efter uppäten tacobuffé. Vi var lite ojämna då vi kom sist i 2 grenar och först i 2 eller 3 grenar (beroende på vad domarna egentligen beslutade om fusklaget). Roligt men kallt var det. Lite kortspel hann vi även med innan vi tog natt. Dock fick vi en sjukling i stugan (som egentligen inte var en stuga). Han kräktes hela natten stackarn. Jag hade dock turen att inte sova i samma rum, så jag blev inte väckt av det.

Lördag:
På lördagen var jag uppe i ottan och gick en liten promenad för att få igång kroppen. Klockan 8 var det sedan frukost och 9.00 var vi på plats på Ceosvallen för lägrets första träning. Träningens höjdpunkt var när jag och bröderna Johansson vann fotbollstennisen i utklassningsstil. Sedan var det lunch, vila/kortspel, teori och uppladdning för match. Matchstart 18:00. Vi mötte småländska Stjärnan. Ett riktigt brunkargäng. På läktaren hade vi ett starkt övertag tack vare Perssons, SoJ och Sofiaohundarna. På planen var det fint (men långt) konstgräs, gott om efterslängar och ont om mål. Det finns ju dock en #3 i Vreta som har hittat målformen. Så jag passade på att panga in ett mål som kan vara det finaste jag mäktat med på mina 33 år här på klotet. Här kommer ett klipp på målet:
Eller vänta, det där är nog fel klipp. Mitt mål kom ju på en krossboll, och jag skulle aldrig spela i gulsvart. Ni får leta runt lite på youtube efter klipp från rätt match om ni vill.
 
Till slut vann vi matchen med 2-0. Det var riktigt skönt med tanke på vilka pajasar motståndarna betedde sig som.
 
Därefter blev det sen middag och samkväm. Bland annat han vi med en pokerturnering som min bror vann, en tävling om råa ägg och lite annat kul/märkligt.
 
Söndag:
Efter en allt för kort natt var det återigen dags för morgonpromenad, frukost och träning. Den här träningen höll vi spelare i och givetvis såg jag till att uppvärmningen (som min stuga höll i) bestod av en lek. Konboll blev det. Efter det var det städning och firande av 25-åring innan vi vände hem mot gamla Östergötland igen.
 
Det var ett lyckat läger. Alltid skönt att åka på träningsläger då man kan rensa skallen på ett helt annat sätt när det är hård fysisk träning Och mycket slappartid. I och med att man tagit ut sig innan så blir man inte rastlös som man kanske skulle bli annars och då kan man verkligen rensa skallen på riktigt.
 
Det här får vi se till att göra om! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar