söndag 13 april 2014

Påsklov

Än så länge har det ju bara varit som en vanlig helg, men jag har faktiskt påsklov. Imorgon kommer det nog kännas mer lovigt, även om helgen har varit bra.

Helgens bästa indelning:
Vi hade städning av klubblokalen i lördags och delades in i 3 grupper. En grupp fick utetoaletterna, köket och samlingsrummet. En grupp fick innetoaletterna och 2 omklädningsrum. Vi fick hemma- och bortaomklädningsrummet. Sweet.

Helgens usch-test:
Vi följde upp städningen med att köra löptest. Springa 2 km så fort man kan är inget kul. När jag var liten var det sådana distanser som jag var bäst på (och därför gillade att springa). Nu är det bara mentalt jobbig distans. Har blivit bättre på fart och återhämtning och sämre på uthållighet/seghet med åldern. Ska det inte vara tvärt om?

Helgens grilltips:
Fick tipset att använda chips som tändklossar till grillen. Tänkte att grillchips borde funka bäst. Var väl inte helt övertygad av resultatet, men det kan ha varit vinden som förstörde. Chipsen brann bra iaf, men höll sig inte så länge som tipsaren påstod. Kanske valde fel smak ändå.

Helgens seger:
Arsenals seger i FA-cupens semifinal, på straffar. Kim Källström en av hjältarna. 1 match ifrån en titel nu. Ingen underskattning och våga spela sitt eget spel så ska förbannelsen kunna brytas.

Helgens mest störande:
Jag har ju tidigare nämnt att jag ogillar när kassafolk säger "31 krona" o.s.v. Kassörskan på ICA Vretahallen tog ändå priset då hon berättade att jag skulle betala "50 krona".

Helgens ogräs:
Maskros.

Helgens vinnare:
Stampe i Plump hemma hos FoT (vid Bergets FoT?). Brukar inte vara hennes spel, men nu var hon hur stabil som helst. Imponerande.

Helgens längsta kväll:
Den här, då jag bestämt mig för att följa Blixts jakt på första svenska majorsegern på herrsidan. Ja vi pratar golf alltså. Brukar vara en skön sport att somna till, men den här gången tänker jag hålla mig vaken.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar