söndag 20 april 2014

Påskhelg

På påsklov ska man fira påsk. Det hörs ju på namnet. Vi började med att fara ner till Vimmerby. Där blev det god mat, chill och Plump. Njuta av livet och ladda batterierna helt enkelt. Känns rätt på påsk. Dessutom gav vi ett bag-in-ägg (se bild) till lillasyster L som fyllt år.

Efter smålandsfärden mellanlandade vi hemma en kortis innan vi drog till Maspelösa. Där blev det lek, god mat och sällskapsspel. Njuta av livet och använda de nyladdade batterierna helt enkelt. Känns rätt på påsk.

Påskdagen har vi promenerat från Berg till Ljungsbro och tillbaka. Hade glömt bort hur mysigt och fint det är mellan Berg och Ljungsbro (bild saknas tyvärr). Kanalen däremot är finare när den är vattenfylld. Vi har även gjort Tornby, flyttat jordgubbsplantor, joggat, gått en promenad i Berg, ätit glass från Fröken Jennys, fått reda på att morgondagens seriepremiär är inställd/flyttad, lekt med Wilson, grillat, spelat Gurka och sett på Mästarnas Mästare.

Tack till familjen Persson (inklusive Jonte B), familjen Dalgren (inklusive Stella), F<3T, Mli och ToE för en sweet påsk. Personligen vill jag även tacka Stampe som är underbarast även på påsken.

Om jag läser det här inlägget i framtiden så vill jag påminna mig själv om att det var sjukt bra väder den här påsken. 18 grader och strålande sol liksom. Sen skulle jag också vilja fråga mig hur vädret är i framtiden. Du/Jag kan väl höra av dig/mig?

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hej dåtidsjorpa!

    Vädret här i framtiden är helt galet bra. Det du kallar bra väder räknas här som 7 svåra år. Numera är temperaturen alltid perfekt, men ändå inte perfektare än att man hinner längta lite efter det perfekta vädret ibland. Life is good. Hälsa dåtidsstampe att vi har ett barn på gång.

    Mvh
    Jorpa of Today

    SvaraRadera