onsdag 1 juni 2011

Banar väg för Zlatan

Alla har väl hört talas om Zlatan? Hur han egentligen lyckats med att bli så känd? Någon kanske skulle gissa på att det har att göra med hans skills på fotbollsplanen eller hans självsäkra attityd. Jag är inte helt säker på att det är så det ligger till. Jag har insett att Zlatan helt enkelt bara härmar mig.

I mars 1981 föddes jag. Strax där efter (i oktober) ville givetvis Zlatan göra samma sak och föddes även han. 1986 fick jag mina första fotbollsskor och snabbt som tusan skaffade sig även Zlatan ett par. Under min uppväxt så såg jag till att bli ganska så lång, och Zlatan var inte sen att haka på. Ja ni börjar kanske se mönstret.

Sen kanske man tror att Zlatan och jag gick lite olika vägar. Vi väljer på måfå ett ämne och tittar på hur det har sett ut de senaste åren. *slumpa slumpa* Ämnet blev: Skador. Jag har ju tidigare haft problem med min rygg. Givetvis hakade Zlatan på den trenden. Men det är ju väldigt vanligt att få problem med ryggen. För några år sedan fick jag problem med baksidan av ena låret som gick sönder gång på gång. Redan samma säsong hade Zlatan samma problem. Problem med baksida lår är väl iof också ganska så vanligt för två så explosiva killar som jag och Zlatan. En skada som dock inte är lika vanlig, berättade sjukgymnasten, var att skada det stora ledbandet på insidan av foten. Jag lyckades ändå och nu kommer det fram att herr Zlatan... ja han dras med en skada på ett ledband på insidan av foten. Vilken fot? Vänster så klart. Precis som jag.

Ni som träffat Zlatan nyligen har även sett att han försöker härma mitt skägg. Så nu har jag rakat av det. Det är dags att unge herr Ibrahimovic står på egna ben nu. Om du läser det här Zlatan: Du är fri nu. Spring Zlatan! Spring dit vindarna för dig och gör din enga val! Du är fri nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar