måndag 13 juni 2011

Bildtext

Gårdagens bild kanske inte riktigt sa tusen ord. Så jag kan förklara för er vad barnvagnen gjorde i Linghem. Efter en mycket trevlig, men regnig, lördagskväll på Ågatan tillsammans med Malin, Sara och Tonie så var vi (Janna och jag) lik förbannat pigga som mörtar på söndagen och hängde med syster Tjoffla och lille Teriyaki på auktion, i Linghem. Även om vi inte handlade någonting själva så fick vi se prov på att man verkligen kan göra riktiga kap på auktion.

Men barnvagnen på bilden var ju inte på auktion utan på någon random gata. Ja Teriyaki tröttnade först av alla på auktionen och blev lite grinig. Då jag blev den andra som tröttnade på att undvika solen så tog jag på mig att försöka få honom att sova lite. Efter en minuts gråt testade Teriyaki om 10 minuters gallskrik kanske kunde bota tröttheten eller iaf göra att hans mamma kom tillbaka. Han ignorerade alla försök till att trösta, lugna och roa. Vad Teriyaki inte hade räknat med var att morbror Jörgen kan vara väldigt envis, är van vid rätt så höga ljudnivåer och är väldigt uthållig.

Så när gallskriken klingat av räckte lite terrängkörning med vagnen för att den lille skulle somna. Sedan blev det en lång promenad genom nästan hela Linghem. Linghem var mycket finare än vad jag trodde och jag räknade även till 6 stycken fotbollsplaner (och då gick vi ändå inte förbi Lingheden).

På tal om någonting helt annat. Färskpotatis. Det är ju ruskigt gott. Kommer som en överraskning varje sommar. Att det är gott alltså. Färskpotatis.

Nu ska jag göra lite matlådor med färskpotatis-sallad (med kalkon) och försöka packa lite till.

Tjipp tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar