torsdag 23 juni 2011

Nicklas Lidström

Påminn mig att jag ska svara Nicklas Lidström om någon någonsin frågar mig vad jag har för förebild inom idrottens värld. Eller över huvud taget. Han är ett vetenskapligt bevis på att man inte behöver slå sig fram och gå över lik för att lyckas här i världen, att det inte är den med vassast armbågar som kommer längst och att den som kan skälla mest inte är den största ledaren.

Han har vunnit VM-guld, OS-guld och Stanley Cup (4 gånger). Under sin 24-åriga elitkarriär har han spelat för totalt 2 klubbar (Västerås och Detroit). Han har varit nominerad till Lady Byng (typ "ligans sportsligaste") 6 gånger. Han har blivit utsedd till årtiondets spelare i världens bästa liga. Han har blivit utsedd till tidernas europé i NHL. Inatt vann han Norris Trophy som ligans bästa back för 7:e gången. Jag skulle kunna rabbla meriter ett tag till och då har killen ändå inte slutat spela ännu.

Tack och Grattis herr Lidström!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar