måndag 6 juni 2011

Värme

Idag, som är vår nationaldag, har handlat om värme.

Efter att ha roadtrippat en sväng över östgötaslätten så slog Janna och jag läger (ja vi lade ut varsinn handduk iaf) i Svartåfors. Man ställer bilen på en gräsplätt, går över kraftstationen, följer vattnet åt vänster och efter några minuter så kommer man fram till en rätt så trevlig badplats. Det var varmt, soligt och gött. I vattnet var det inte varmt, men där var å andra sidan inte vi. Vi stannade sedan förbi hos mina föräldrar (precis hemkomna från slapporesa till Estland) och fick paj. Den var varm och god. Därefter så jobbade jag. Det märkligaste på jobbet var faktiskt inte att det inte dök upp någon ledare till cykelpasset utan att bastun i herrarnas omklädningsrum löpte amok. Ett tag efter att bastuarna hade slagit ifrån (av timern) så hade dambastun sjunkit  från 80 grader till typ 55. Herrbastun hade istället stigit från 80 till 100 grader. När jag gick in och pratade med den så sjönk den till 95 grader (kanske av att jag hade dörren öppen). Det var ändå varmt och ogott. När jag sedan sänkte riktvärden till 20 grader och stängde av den manuellt så steg den till 101 grader. Då gick jag och skruvade ur ett gäng med proppar. Dom var jättevarma och vita. Vita skulle dom iof vara men inte varma. Men å andra sidan så handlade ju dagen om värme.

Nu ska jag borsta mina tänder och krypa ner under ett precis lagom varmt täcke. För medan jag har skrivit det här så har Janna ansvarat för temperaturen på våra täcken.

Varma kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar