fredag 10 juni 2011

Stopp

Jag tog ett tåg ner mot Tranås igår.
Det tog stopp för att spänningen i tråden försvann.
Men till slut kom jag fram ni förstår.
Jag min Janna till mötes hann.

Jag tog bilen till jobbet idag.
Det tog stopp när en polisbil stod tvärs över vägen.
Men till slut kom jag fram lätt knäsvag.
Jag kan hantera sådana lägen.

Jag sitter på jobbet och grubblar en del.
Är det kanske stoppen som tar dig snabbast till målet?
Men till slut känns ju den tanken fel.
Jag vill inte trilla ner i det hålet.

Jag ska till en skola nästkommande fredag.
På en anställningsintervju för ett vikariat fram till nästa jul.
Men jag missar inte Emmas student.
Jag tycker rimmet på fredag var kul.

Nu sjönk visst nivån litegrann.
Bäst att sluta innan "pennan" blir slö.
My work here is done!
Adjö!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar