fredag 26 juli 2013

Bilbesiktning

6.30: går upp för att ha gott om tid tills dess att jag måste gå typ 7.35 (besiktningstid 8.00).

7.00: tänker att klockan snart är 5 över och får jättebråttom (glömde halvtimmen). Halvvägs ut till Tornby fattar jag att jag är jättetidig. Ställer mig på en random parkering och slösurfar på mobilen.

7.55: tittar på klockan för att komma i lagom tid. Klockan går ju 6 minuter före, så det är lugnt.

7.56: inser att det ju inte är mobilens klocka som går 6 minuter före utan den i bilen (som givetvis inte syns när bilen är avstängd).

7.59: glider in på besiktningen och blir lite nervös över att det är annan logga på väggen än på min lapp. Japp, jag är på fel ställe. Det finns visst (minst) 2 besiktningar i Tornby nu mera. Får dock fin vägbeskrivning av de sysslolösa killarna på "fel" bilbesiktning.

8.03: parkerar på rätt bilbesiktning samtidigt som jag ser dem låsa upp dörren. Får samma besiktningsman som jag tidigare fått på den andra besiktningen i Tornby och en gång ute i Gamla bilbesiktningen i Torvinge. Har även haft hans barn i simskola (men det stämmer ju in på73 procent av Linköpings befolkning).

När det gäller Lilla C (ja vår bil alltså) så spelar det dock ingen roll vem som besiktigar. Godkänd utan anmärkningar och 0,00 i CO-halt. Heja Lilla C och miljön!

Nu kanske jag borde åka hem och ta mig samman.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar