söndag 7 juli 2013

Smster

Jag avslutade jobbåret med att räkna till 1582. Det var inte för att lugna ner mig. Lång historia kort så höftade jag att ett barns pappa skulle komma när vi räknat till 1800. Jag var ju inte helt ute och cyklade, men han kom alltså på 1582.

Nu har vi dragit igång semestern med fullt ös. Fullspäckat med roliga och slappa saker.

Vi har hunnit med att fira lille bror i Ljungsbro med grillat och tårta. Vi gav honom en maskin som kan göra nästan allting som har flytande form.

Dessutom har vi varit på en superb, 2 dagars, 25års-fest i närheten av Sommen. Svensk sommar när den är som bäst med strålande sol, lantluft, glada människor (både nya och gamla bekantskaper), underbart värdskap, god mat, lekar, bad och fotbollar. Man borde helt klart ha en sommarstuga.

Vi har även hunnit med att vara på sommartrav på Mantorps travbana där vi mötte upp Stampes mor & far. Spelandet gick riktigt uselt, men jag upptäckte att jag har gåvan att förutsäga vilka hästar som kommer gallopera. Minskade ju ner antalet valbara hästar lite, men det hjälpte inte alls. Får hitta på något annat sätt att använda talangen. Trots allt så var det en grymt skön eftermiddag vid travbanan. Svensk sommar när den är som bäst skulle jag säga.

Nu samlar vi ihop helgens alla intryck hemma i soffan och ler lite åt att semestern rent officiellt börjar först imorgon.

Bilder kanske dyker upp inom kort.

Vi ses i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar