fredag 5 augusti 2011

Det fjärde väderstrecket

Idag åkte vi... Söderut! Jag vet att jag sa igår att vi inte skulle åka söderut. Tanken var att vi inte skulle det heller utan västerut igen (till Motala). Därmed blev ju gissningstävlingen på vart vi skulle idag lite förstörd. Alla som spelat på något annat väderstreck kommer att få pengarna tillbaka.

Vår resa söderut blev mycket kortare än dom andra resorna. Vi åkte till Sturefors och närmare bestämt badplatsen i Sturefors. Var en riktigt trevlig badplats. Bryggor, sandstrand, stora gräsytor, välsorterad kiosk, omklädningsrum, wc, fin natur och en minigolfbana (som vi inte spelade..). Klientelet var nästan uteslutande barnfamiljer.

Det var en väldig tur att vi inte åkte längre än till Sturefors. Precis innan vi kom fram så började servon skrika. När vi (efter att ha njutit i solen några timmar) kom tillbaka till Lkpg så dog servon helt. Då är det jobbigt att styra.. Min bror kom dock till undsättning och vi åkte och köpte olja. När vi fyllt på ny olja och startade bilen så sprutade oljan som en fontän. Det gjorde iof att det var lätt att lokalisera läckan och dagens hjälte (min bror) lyckades, trots att vi inte hade några verktyg och trots att han inte kan så mycket om bilar, täta läckan. Ytterligare lite olja senare fungerade bilen finfint igen. Nu är det bara att hoppas att det håller även på sikt. Annars får det bli raka vägen till verkstaden på måndag (vore ju opassande att ha en trasig bil precis när nya jobbet drar igång). Bilen måste in på verkstad ändå för service och lite oljud, men jag hade tänkt vänta tills lärarlönen börjar rulla in.

Vilket väderstreck som var bäst? I öster var det bäst glass, i norr var det bäst sällskap, i väster var det bäst minigolf (oj nu kanske jag förstörde spänningen inför min kommande minigolflista..) och i söder var det bäst badplats. Så man får helt enkelt välja väderstreck utifrån vad man har för planer.

Här i kompassrosens mitt har vi både god mat, bra sällskap, bra underhållning och rinnande vatten. Idag grillade vi kyckling t.ex. Bara en sån sak.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar