söndag 21 augusti 2011

Ska vi?

Ska vi, ska vi byta möbler, ska vi byta möbler med varann?
En bänkdiskmaskin mot en köksö då?
Ett frysskåp mot en säng för två?

Ja ok det där gick väl inte helt ihop sig ekonomiskt. Men vi sålde bänkdiskmaskinen igår och dom pengarna tillsammans med presentkortet vi fick i julklapp av familjen Persson räckte precis lagom till en fin köksö som även är ett bord. Nu lutar vi inte längre åt att höja köksön utan åt att "sänka" våra barstolar. Vinkelslip, vinkelslip.

Vi bytte faktiskt inte vårt frysskåp mot en säng heller. Men vi fick frysskåpet sålt och hämtade idag hem vår fina säng =) Den är stooor. När vi var i Ulfåsa (utanför Motala) för att hämta sängen så hände en mycket märklig sak. Vi hade backat upp mot lastkajen och börjat packa in när en annan bil körde upp mot lastkajen tog en kraftig vänstersväng (som för att vända om). Det föraren dock hade missat att bredvid uppfarten mot lastkajen gick det en annan väg som var en bra bit längre ner. Så bilen liksom körde över kanten (ja det kanske rörde sig om någon halvmeters höjdskillnad) och blev hängandes på underredet. Jag gick fram för att se så att det gick bra med föraren, och ut kliver min allra närmaste kollega på nya jobbet. Jag har slutat tro på att osannolika saker händer mer sällan än sannolika saker. Ska även överväga om jag verkligen köper hela tanken om en tyngdlag och att det är dom gula bananerna som är mogna.

Sängen är färdigbygd. Köksö får vi se om vi hinner ta oss an imorgon.

Oj vad vi ska sova stort inatt. Vi har nästan dubbelt så mycket säng att sova i. Behöver man bara hälften så mycket sömn då?

Imorgon startar jag min första hela vecka med klassen. Janna börjar även hon en vecka med en klass. En universitetsklass i Norrköping. Nu ska hon bli mer lärare än mig. Ja hon ska påbörja ett års studier för att även få förskolekompetens.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar