torsdag 4 augusti 2011

Väster

Om jag inte minns fel så har det varit soligt 2 veckor den här sommaren. Dels sista veckan i Juni (när vi hade semester och åkte till Norge) och dels den här veckan när vi har semester och testar på olika vädersträck. Det är dom 2 enda semesterveckorna som jag har den här sommaren. Nu skriver jag inte det här för att skryta eller för att strö salt i såren för er som hade lite sämre tajming med semestern. Jag skriver det här för att jag ska bli lärare. Det betyder att jag kommer att ha betydligt mer än 2 veckors semester kommande somrar. Grattis Sverige, det blir bra somrar framöver!

Men på tal om Väster. Idag drog vi västerut till Skänninge (Janna älskar marknader) och sedan vidare till Vadstena (jag älskar minigolf och mat). It was all good. =) Och Ja, vi spelade minigolf nu igen. När semestern är slut så ska jag ge er en topplista över Östergötlands bästa minigolfbanor. På vägen österut (ja hem alltså) så tog vi en omväg för att slippa ta oss igenom köerna vid Skänninge. På något sätt ledde det till att vi tittade in i 2 kyrkor. Den ena hette Bjälbo kyrka och den andra hette inte Bjälbo kyrka (förmodligen för att den inte låg i Bjälbo). Så kan det gå. Och på kvällar kan man träna fotboll alternativt Zumba. Det gjorde vi.

Nu tror ni säkert att det blir en sydlig resa imorgon. Men söderut drar man ju på hösten. Nu är det sommar. Imorgon kör vi en kompleteringsresa till något väderstreck. Gissa vilket!

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar