söndag 14 augusti 2011

Leta

Hejsan!

Nu har det varit helg igen. Lite svårt att inte tänka på jobbet den här helgen. Men det har underlättat lite att vi gjort en del annat.

I lördags spelade jag match mot Västra Harg. Vi vann bekvämt med 3-0. Janna och min mamma ställde upp för laget genom att stå i kiosken. Efter det var Janna och jag förbi hamnen i Ljungsbro och tittade till upplevelsekvällen. Kort sammanfattat: Deras klättervägg såg rolig ut, killen i ungdomsorkestern med den stora trumman tokramlade, buktalartjejen från idol (hon med apan) är riktigt skillad även om man står riiiktigt nära och tittar, mops verkar vara en hundras med lite humor och Janna ville rida häst längs kanalbanken. Sedan bjöds vi på god mat.

Idag har Janna jobbat en del i badet (jag jobbade lite också med att förbereda inför simskoleterminen som startar snartt). Sedan deltog jag, Janna, Frida och Tjoffla i Leta i Vreta. Det går till så att ett stort område i en skog avgränsas och däri sprids 200 träbrickor, med nummer på, ut. Sedan kommer en massa människor och betalar 30 kronor för att få vara med att tävla, sprider ut sig runt avgränsningen och när kanonen avfyras så löper alla in i skogen och försöker hitta brickor. Sedan lottas de 200 vintsterna ut till de 200 olika brickornas innehavare. Så då får man hoppas att man kanske får en cykel istället för en ful ljusstake t.ex. Om man har några brickor vill säga. Vi hittade inte en enda bricka. Jag skyller allting på vår värdelösa taktik. Vi stod på ett ställe där många andra stod och blev till råka på allt avskurna fort av folk som stod längre bort. Illa illa. Gör om, gör rätt... Nästa år.

Vi har även hunnit leka lite med Terje och spelat norsk skitgubbe (utan Terje).

Missa inte att "rösta" i den mycket spännande undersökningen här till höger!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar