söndag 28 augusti 2011

Seger

BK Ljungsbro 1 - IFK Wreta kloster 0. Det är ren och skär lycka när man, som jag, har haft Ljungsbro fotboll som nära vän genom hela livet. När jag var liten gick jag med mormor eller mina föräldrar och tittade på när morbror spelade i A-laget (klubben hette då Ljungsbro FF och var gröna). Sedan har jag spelat i klubben i hela mitt liv. 1-0 mot en av två ärkerivaler i en av säsongens viktigaste matcher värmer ett vinrött hjärta. Att jag ligger efter med planeringen till skolan, att vi ägnat större delen av helgen åt att flyttstäda, att vi inte hunnit plocka svamp, att vi inte vann vinlotteriet och att bilreparationerna blev så dyra är som bortblåst. Sweet!

Idag har vi firat min far som fyller år imorgon. Grattis i förskott igen pappan! Han fick en väderstation i present. Värsta high tech var den. Vi fick mat. Värsta god var den. Terje gick några steg och farmor visade oss sin lägenhet. =)
Imorgon är det mest matematik och fossiler som gäller på jobbet.

Man får vara snabbare än blixten men inte snabbare än startskottet. Tur för vissa att det är OS redan om ett år. Då hoppas jag att jag har ett fast lärarjobb så att jag har sommarlov för övrigt =)

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar