torsdag 12 april 2012

Även goda hjärtan

De största segrarna är dom som ger oss livet.
De finaste priserna är all familj och vänner vi får ha omkring oss.

När nånting går snett, när nånting går fel.
När allt ställs på ända, när allt det omöjliga sker.
Då förstår man nog mer, då stannar allt till.
Man hinner se alla saker mycket tydligare för en stund
och tänker på vettigare saker än om gud är en han och om jorden är rund.

Jag har gått på autopilot ett tag. Mina tankar har istället varit hos någon som jag alltid vet står på ens sida. Någon som Lille Skutt nog skulle kalla dumsnäll och ha som största idol för allt han gör för dom som står honom nära. Jag kallar honom genomsnäll, jag kallar honom familj, jag kallar honom morbror Kalle. Samtidigt har de som fanns där som skyddande änglar snurrat runt i min skalle. De som fått ta den största chocken, och gjort det så rätt som bara går. Och givetvis flyger tankarna även iväg till de som plågats av all ovisshet och maktlöshet. Det är tur att kroppen kan gå på autopilot när tankarna blir många. Det är underbart att saker kan lösa sig på bästa möjliga sätt.

De största segrarna är dom som ger oss livet.
De finaste priserna är all familj och vänner vi får ha omkring oss.

:)

1 kommentar: