söndag 29 april 2012

Finfin helg

Det här har varit en helt strålande helg. De flesta bra sakerna här i livet har hunnits med. Eller ja det beror ju på hur man räknar.

I fredags var det familj och god mat. Alltid kul att träffa familjen och just den här fredagen förärades dessutom en övernattning av goa lille Teriyaki. Lite jobbigt dock att han uppfattar en som en halvfrämling och givetvis hellre leker med dom andra som han träffar otroligt mycket mer och är mycket tryggare med. Jag vill ju liksom "lära honom allt jag kan" men jag är inte den som tvingar mig på folk (även om dom är väldigt små). Privat gör jag inte det alltså, i jobbet tvingar jag på barnen kunskap hela tiden.. :p Menmen, det är alltid kul att se träffa honom och piggas upp av hans glada humör (är andra barn i den åldern verlkigen sådär mycket glada?).

På lördagen hade vi strålande simskoleavslutningar och jag kastade mig sedan genast iväg till en fotbollsmatch borta mot IFK Motala. Efter att vi ägt matchen länge men inte lyckats spräcka den där retfulla nollan så lyckades till slut jag få lite utrymme på en hörna och knoppa in ett ganska så stiligt mål, om jag får säga det själv. Var kanske enda gången i matchen som jag rörde bollen på offensiv planhalva. Matchen slutade sedan med seger 0-2. Väl hemma så blev det godaste pizzan och spelkväll. En rätt så städad (och inte så spelhålig som jag tänkt) men mycket trevlig kväll.

Idag har det påtats en massa i trädgården med solen som välkommen gäst. Nu börjar vi äntligen komma igång med lite annat än att bara rensa bort problem som vi fick ärva när vi flyttade in. Jag tror att det kan bli riktigt bra så småningom. Nu på kvällen har vi även hunnit med att gå på bio (som jag tänkte skriva många stora ord om imorgon) och sett på "mästarnas mästare" i efterhand (mycket bra funktion att ha på tvn).
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar