onsdag 25 april 2012

Vi är inga flodhästar!

När man kommer till mitt jobb så händer det grejer. Redan när jag kom upp jämsides med skolan imorse blev jag skjuten (av polisens laser). När jag sen försökte svänga in på skolans parkering vinkade en helt annan polis mig åt sidan. Jag fick visa körkort och blåsa. Mina elever tittade på med stort intresse. Som tur var höll jag hastigheten och hade inte tagit någon sprit till frukosten. Hade nog varit svårt att köra ifrån dom 5 polisbilarna annars...

Därefter fick jag reda på att en kollega var sjuk (eller så hade hon hört talas om polisens närvaro) och andra kollegor upplåsta på annat. Det gjorde att det blev en helt annan dag än vad jag hade tänkt mig. Slöjdonsdagen blev istället att undervisa klass hela dagen. Mycket bra byte trots att det innebar att jag under en stor del av dagen fick göra både mitt eget jobb och kollegans jobb. Mindre bra när barn stänker näsblod på ens fina vita tröja. Joo jag tänkte mer på killens näsa just då, men såhär i efterhand...

Igår gick vi en lång turfpromenad. Jag hann ta 2 zoner innan min mobil dag batteridöden, men Janna hann ta 5. Turf-grejen kan faktiskt göra promenader lite roligare. Vi fick t.ex. vår första turfspotting (vi såg en annan turfare i verkligheten samtidigt som vi såg honom på kartan (han var på väg mot zonen som jag precis tagit).

Ikväll blir det, precis som igår kväll, Champions league-seminfinal. Tror det kan bli en riktigt bra match.

För er som har orkat läsa ända hit ner kommer här månadens tävling:
Rubriket ovan ("Vi är inga flodhästar") syftar till ett legendariskt citat från Mumintrollen. Vinnare i månadens tävling är den som först lyckas fixa fram ett filmklipp som innehåller detta citat (givetvis originalet).

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Jag har 40:60 om blodet inte går bort i tvätten.

    SvaraRadera
  2. Blodet tog sig inte ens till tvätten. Blixtanfall är en bra taktik mot fläckar. Tack ändå!

    SvaraRadera