måndag 9 april 2012

Vinnardag påsk

BK Ljungsbro 2 - Sturefors 1 (östgötacupen). Vi gjorde en rätt så dålig match men vann ändå rättvist. Jag fick, för första gången på väldigt länge, inte följa med upp på hörnorna. Trist. Men istället för att tjura ihop hittade jag en lucka i "lagen". Det var nämligen bara på hörnor jag uttryckligen skulle stanna kvar i defensiven. Så när vi fick vårt första inkast (av vår långkastare som kastar lika långt som en hörna) så bestämde jag att några andra skulle stanna och jag gick upp. Ville ju visa att jag är farlig i straffområdet så jag välte en spelare (på ett snällt sätt...) och sprang in både boll och målvakt i målet. 1-0. Sedan smög jag upp på ett till inkast och höll på att styra in 2-0. Blev stolpen istället. Nu vill jag slippa att stå och vila vid mittlinjen i fortsättningen.

LIBK 4 - Warberg 4 (elitseriekval). När jag kom till sporthallen i Lkpg efter vår match så stod det 2-4. Linköping hade dock tagit över mer och mer efter en dålig start. Så jag fick se både 3-4 och 4-4 ganska så snart efter att jag kommit och det var t.o.m. bud på mer. Warberg hade dock ett antal chanser de också (framför allt när de plockade målvakten vid en LIBK-utvisning och spelade 6 mot 4) och det blev återigen en riktig rysare. Warberg behövde vinna för att följa med Jönköping till Elitserien, men för Linköping räckte det med oavgjort. Riktig elitserieglädjde när slutsignalen till slut smög sig fram. =)

Jorch 7 - Tjoffla 5 (walterssons cup-semifinal). Jag inledde med någon halvdålig miss men hamnade sedan in the zone och fick till en fin 7a. Tack för god match Tjoffla. Vi ses i finalen MammaW (jag har finalrevanch att utkräva om jag inte minns fel).

Jag turfade 2 hyfsat fina zoner idag (jag ska kanske börja göra som mammas4 och fota zonerna?) och fick behålla båda i några få timmar. Det är stort utbud men även stor konkurrens i Lkpgs turfingvärld.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar